loading...
جامعه سلامت
مدیر وبلاگ بازدید : 98 پنجشنبه 09 خرداد 1398 نظرات (0)

فواید عرق رازیانه 

عرق رازیانه یكی از درمان‌های اساسی در كیست تخمدان زنان محسوب می‌شود

عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض منوپوز (یائسگی) است.

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود. در واقع در ایجاد صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد. عرق رازیانه افزایش دهنده ی میل جنسی در زنان است.

عرق رازیانه در درمان هیرسوتیسم(موهای زائد در صورت و اندام زنان ) نقش اساسی دارد. و مصرف 40 تا 120 روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد می شود.

عرق رازیانه در درمان بسیاری از بیماری های روحی و افسردگی های زنان و دوشیزگان بسیار موثر است. که متاسفانه پزشکان امروزی اطلاعی از آن ندارند.

عرق رازیانه باعث افزایش بینایی می شود.

عرق رازیانه باعث طراوت پوست و رفع چروک پوست و صورت زنان می شود عرق رازیانه یک داروی همیشه ضروری در درمان بیماری های سرد زنان است.

عرق رازیانه در زنان دارای طبع گرم موجب افزایش فشار خون و التهاب می شود. در این صورت نوشیدن مقداری شربت سرکه و حجامت عام کنترل کننده است.

رازیانه دارای اثرات مهمی بر سلامتی پوست است. خوب است بدانید که رازیانه، سرشار از هورمون های زنانه(استروژن) است و طبیعتی گرم دارد.

معطر کننده، محرک بادشکن، درمان تنگی نفس، درد گلو و حنجره، درمان سرفه و سیاه سرفه، درمان بواسیر، نقرس.

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود

اثرات عرق رازیانه روی پوست

پاک کننده و ضد عفونی کننده

حفظ خاصیت کشسانی پوست و جوان کردن آن

آرامش بخش

رفع چین و چروک از پوست های پیر

از بین بردن کبودی پوست

روشن کردن پوست های چرب

شادابی و طراوت بخشیدن به چهره های خسته و گرفته

کاهش تجمع آب در زیر پوست و در نتیجه جلوگیری از پف کردگی

تحریک کننده غدد لنفاوی بدن برای دفع آب اضافی موجود در بافت ها.

دفع سموم

تاثیر بر فعالیت غدد بدن برای ایجاد تعادل در تولید هورمون هایی خاص که برای حفظ انقباض عضلات، الاستیسیته ی پوست و بافت پیوندی اهمیت دارند.

مصرف بیش از حد رازیانه، احتمال آلرژی‌های پوستی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که ناراحتی‌های تنفسی دارند نیز باید مراقب باشند، زیرا ممکن است با تنفس و یا مصرف گیاه دچار حمله‌های آسم شوند.

خواص عرق رازیانه برای چشم‌ها

یکی از معجزه‌آساترین خواص رازیانه که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می‌خورد، تقویت دید است. به این ترتیب که عرق رازیانه را جوش می‌دهیم تا استریل شود و از وجود هر نوع میکروب یا عفونت پاک شود. سپس آن را داخل قطره‌چکان ریخته و داخل چشم می‌چکانیم. روزی چند قطره (صبح، ظهر و شب) باعث افزایش نورچشم، کاهش التهابات چشم (مثل قرمزی) و کاهش خطر ابتلا به آب‌مروارید می‌شود. رازیانه همچنین برای درمان التهاب پلک‌ها و درمان شب‌کوری بسیار مفید است.

خواص عرق رازیانه در چاقی صورت

مصرف عرق رازیانه روزی نصف الی یک استکان به شکل مستمر باعث چاقی صورت شما می‌شود. از دیگر خواص آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوش فرم شدن اندام خانم‌ها

اثر روی زیبایی خانم‌ها

تاثیر بر درد ماهانه

خواص عرق رازیانه در درمان کیست تخمدان

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام میدهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیستها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدانها میشود. درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از 90 درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

میزان و نحوه مصرف عرق رازیانه در درمان کیست تخمدان

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید.

استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

رازیانه در بارداری

مصرف گیاه رازیانه در بارداری ضرری به همراه ندارد و داروخانه‌های گیاهی ایران به شکل‌های مختلف (مثل قطره آنتی‌میگرن، شربت توسیان، شربت تیسیان، پودر ژنرال تونیک، قطره سنکول، سنالین، منتازین و لوسیون تقویت موی سنیره)  عرضه میکند که داخل تمام این محصولات رازیانه وجود دارد. گفته می‌شود اگر میخواهید نوزادی با چشمان شهلا و زیبا داشته باشید مصرف رازیانه را فراموش نکنید. همچنین اگر خانم قبل از باردای رازیانه بخورد احتمال دختر شدن جنین بیشتر می‌شود، یعنی مصرف رازیانه در بارداری به تعیین جنسیت فرزند نیز کمک می‌کند. بهتر است روزانه حداکثر ۵ گرم رازیانه یا یک تا سه استکان عرق آن را مصرف کنید و برای اینکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر ۴۰ روز زمان نیاز دارد. البته برخی گفته اند که رازیانه  اثر قاعده‌آور دارد و ممکن است منجر به سقط جنین شود. در هر حال بهتر است در مصرف رازیانه در بارداری زیاده‌روی نکنید.

زمان و نحوه مصرف رازیانه

میزان مصرف و همچنان زمان آن به هدف شما شما بستگی دارد چنانچه به جهت تخمک گذاری در بانوان است می بایستی صبح ها و بصورت ناشتا میل شود اگر هم به جهت لاغری عرق رازیانه را مصرف میکنید بهتر است بعد از هر وعده غذایی یک استکان میل کنید

مصرف رازیانه در دوره بارداری و شیردهی

در زنان شیرده, خوردن رازیانه باعث افزایش شیر آنها می گردد ولی در زنان باردار بهتر است که استفاده نشود.

ارزش تغذیه ای رازیانه

یک عدد رازیانه متوسط حدود ۷۳ کالری، ۳ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات دارد. این ماده چربی اندکی دارد اما کلسترول ندارد. رازیانه مقادیر بسیار زیادی فیبر دارد. خوردن بخش سفید رنگ آن حدود ۷ گرم فیبر غذایی را تامین می‌کند. این مقدار معادل ۲۸ درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر است. بیشتر افراد نمی‌توانند فیبر کافی مصرف کنند. به همین خاطر مصرف یک عدد رازیانه متوسط در روز می‌تواند ۷ گرم فیبر وارد بدن کند. قسمت سفید رنگ رازیانه حاوی ۹۶۹ میلی گرم پتاسیم است و می‌تواند ۲۷ درصد از نیاز بدن به این ماده معدنی را برطرف کند. پتاسیم برای کمک به کاهش فشار خون و نیز حفظ و نگهداری تعادل مایعات بسیار ضروری است. رازیانه ویتامین C فراوانی دارد و مصرف قسمت سفید رنگ آن می‌تواند ۲۸ میلی گرم از ویتامین C را وارد بدن کند ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که می‌تواند فرایند پیری را کندتر کند و باعث افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن گردد. رازیانه ویتامین‌های مهم دیگری همچون ویتامین A، B6 ، و فولات را نیز تامین می‌کند. این گیاه منبع بسیار خوبی از سایر مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، مس، روی و سلنیوم است.

جامعه سلامت


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 153
  • بازدید ماه : 38
  • بازدید سال : 3,754
  • بازدید کلی : 19,870