loading...
جامعه سلامت
مدیر وبلاگ بازدید : 61 چهارشنبه 19 تیر 1398 نظرات (0)

 

این مواد می توانند تشکیل رادیکال های آزاد در بدن را کاهش دهند، سلول ها و مولکول ها را از آسیب محافظت می کند. این رادیکال های آزاد نقش مهمی در پیری و انواع بیماری ها ایفا می کنند.

EGCG (Epigallocatechin Gallate) یکی از قوی ترین ترکیبات در چای سبز است. این مورد برای درمان بیماری های مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است و ممکن است یکی از دلایل اصلی چای سبز دارای خواص دارویی قوی باشد (منبع 2Trusted).

یکی از خواص چای سبز این است که دارای مقدار کمی از مواد معدنی است که برای سلامتی مهم هستند.

سعی کنید با نام تجاری با کیفیت بالا از چای سبز انتخاب کنید، زیرا برخی از مارک های با کیفیت پایین می توانند مقادیر بیش از حد فلوراید (3Trusted Source) داشته باشند.

این گفته می شود، حتی اگر یک برند با نام تجاری با کیفیت پایین تر را انتخاب کنید، مزایا هنوز به مراتب بیشتر از خطر است.

خلاصه

چای سبز با آنتی اکسیدان های پلی فنول، از جمله یک کاتچین به نام EGCG بارگیری می شود. این آنتی اکسیدان ها می توانند بر سلامت تاثیرات مختلفی داشته باشند.

2. ترکیبات در چای سبز می تواند عملکرد مغز را بهبود بخشد

چای سبز بیش از بیدار نگه داشتن شماست، همچنین می تواند شما را هوشمندتر کند.

عنصر فعال کلیدی کافئین است که محرک شناخته شده است.

این کافئین به اندازه قهوه نیست، اما به اندازه کافی برای تولید یک پاسخ بدون ایجاد اثرات "جریحه دار" همراه با بیش از حد کافئین است.

آنچه که کافئین در مغز انجام می دهد اینست که یک عصبی مهار کننده ای به نام آدنوزین را مسدود کند. به این ترتیب، در واقع شلیک نورون ها و تمرکز انتقال دهنده های عصبی مانند دوپامین و نوراپی نفرین (4Trusted Source، 5) را افزایش می دهد.

 

کافئین به شدت مورد مطالعه قرار گرفته است و به طور مداوم منجر به بهبود در جنبه های مختلف عملکرد مغز، از جمله بهبود خلق و خوی، هوشیاری، زمان واکنش و حافظه (6).

با این حال، چای سبز حاوی بیش از کافئین است. همچنین دارای اسید آمینه L-theanine است که قادر به عبور از مانع خون مغزی (Source 7Trusted) می باشد.

L-theanine فعالیت GABA انتقال دهنده عصبی مهار را افزایش می دهد که دارای اثرات ضد اضطرابی است. همچنین دوپامین و تولید امواج آلفا در مغز (7Trusted Source، 8Trusted Source، 9Trusted Source) را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهد که کافئین و L-theanine می تواند اثرات سینرژیک داشته باشد. ترکیب این دو به ویژه در بهبود عملکرد مغز (10Trusted منبع، 11Trusted منبع) است.

چای سبز به علت L-theanine و دوز کوچکی از کافئین می تواند به شما یک نوع خفیف و متفاوت از "قوز" را نسبت به قهوه بدهد.

بسیاری از مردم با داشتن انرژی پایدارتری دارند و در مقایسه با قهوه، چای سبز را می خورند.

خلاصه

چای سبز حاوی کافئین کمتر از قهوه است، اما به اندازه کافی برای تولید یک اثر است. همچنین حاوی اسید آمینه L-theanine است که می تواند با کافئین همکاری کند تا عملکرد مغز را بهبود بخشد.

3. چای سبز باعث افزایش سوزاندن چربی و بهبود عملکرد فیزیکی می شود

اگر به لیست مکمل ها برای مکمل های چربی سوز نگاه می کنید احتمال این است که چای سبز در آنجا باشد.

این به این دلیل است که چای سبز باعث افزایش سوزاندن چربی و افزایش میزان متابولیسم در آزمایشات انسانی شده است (12Trusted Source).

در یک مطالعه در 10 مرد سالم، چای سبز هزینه انرژی را 4 درصد افزایش داد (منبع 13Trusted).

مطالعه دیگری نشان داد که اکسیداسیون چربی 17٪ افزایش یافته است، که نشان می دهد که چای سبز می تواند به طور انتخابی سوزاندن چربی را افزایش دهد (منبع 14Trusted).

با این حال، برخی مطالعات در مورد چای سبز هیچ افزایش متابولیسم را نشان نمی دهد، بنابراین اثرات ممکن است به فرد (15Trusted Source) وابسته باشد.

کافئین خود را ثابت کرده است که برای بهبود عملکرد جسمی با جمع آوری اسید های چرب از بافت چربی و ساختن آنها برای استفاده به عنوان انرژی (16Trusted Source، 17Trusted Source) قابل استفاده است.

در دو مطالعه جداگانه بررسی، کافئین به طور متوسط ​​18 تا 19 درصد افزایش یافته است.

خلاصه

نشان داده شده است که چای سبز باعث افزایش میزان متابولیسم و ​​افزایش سوزاندن چربی در کوتاه مدت می شود، اگر چه تمام مطالعات قبول نمی کنند.

4. آنتی اکسیدان ها در چای سبز خطر ابتلا به برخی انواع سرطان را کاهش می دهند

سرطان ناشی از رشد کنترل نشده سلولها است. یکی از آن است

 

جامعه سلامت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 29
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 157
  • بازدید ماه : 42
  • بازدید سال : 3,758
  • بازدید کلی : 19,874