loading...
جامعه سلامت
مدیر وبلاگ بازدید : 60 جمعه 24 خرداد 1398 نظرات (0)

 

اشتباهات رایج در نگهداری و مراقبت از مو

1استفاده از سولفات

اگر موهای شما وز می‌شود و همیشه خشک است و شما راه‌های مختلفی را امتحان کرده‌اید اما نتیجه‌ای نگرفته‌اید باید سولفاتی را که در ترکیب شامپوی شما وجود دارد مقصر بدانید. بسیاری از شامپوها حاوی سولفات هستند چون این ماده موها را کاملا تمیز می‌کند و حس خوبی پس از شستشوی مو به شما می‌دهد اما همین ماده با از بین بردن چربی و رطوبت محافظی که روی موها وجود دارد باعث خشکی و وز شدن آن‌ها می‌شود. پس اگر موهای شما خشک و وز است حتما ترکیب شامپوی خود را به دقت نگاه کنید و در صورت وجود سولفات از یک شامپوی دیگر که فاقد این ماده باشد استفاده کنید، این نکته به خصوص برای افرادی که موهای فر دارند حتما توصیه می‌شود.

2استفاده از کلاه در حمام

بسیاری از خانم‌ها هنگام حمام کردن عادت دارند از کلاه مخصوص حمام استفاده کنند، این کلاه که از جنس پلاستیک است موها را از خیس شدن حفظ می‌کند و با وجود آن نیازی به خشک کردن و سشوار کشیدن موها پس از حمام وجود ندارد. البته این کلاه زمانی کاربرد دارد که نخواهید موهایتان را بشویید اما اگر از آن استفاده کرده‌ باشید احتمالا احساس کرده‌اید که پس از برداشتن کلاه، موها بی‌حالت می‌شوند چون بر اثر گرمای حمام موها عرق کرده و به کف سر می‌چسبند و نیاز به سشوار کشیدن و حتی شستشو پیدا می‌کنند. اما واقعا ضرورتی برای استفاده از این کلاه‌ها وجود ندارد و شما برای جلوگیری از خیس شدن موها می‌توانید از یک حوله نخی استفاده کنید، حوله را دور موها بپیچید و از رطوبتی که موها در حمام جذب کرده‌اند برای حالت دادن آن‌ها پس از حمام کمک بگیرید.

حتما بخوانید: رشد و تقویت سریع ابروها در چند روز

 

3استفاده نکردن از شامپوهای پاک کننده

حتما شما هم مثل بسیاری از خانم‌ها به شامپوهای حالت دهنده و نرم کننده‌ها و ماسک مو علاقه خاصی دارید چون این مواد باعث می‌شوند موهای شما پس از حمام برق و خوش حالت به نظر برسند. اما شستن موها با این شامپوها به طور مکرر باعث می‌شود که مقدار زیادی مواد اضافی و چربی روی موها و کف سر شما انباشته شود و موها آسیب ببینند. به همین دلیل لازم است که حداقل هر هفته یک بار از شامپوهای پاک کننده Clarifying برای شستشوی موهای خود بهره ببرید. این شامپوها ترکیباتی دارند که باعث تمیزی موها و کف سر شده و همه آلودگی‌ها را از آن می‌زدایند. البته فراموش نکنید که هر نوع مویی شامپوی پاک کننده مخصوص خود را دارد ولی نباید بیش از یک یا دوبار در هفته از آن استفاده کنید.

4شوره فقط در موهای چرب دیده می‌شود

شست و شوی زیاد باعث می‌شود ریشه مو سفت و خشک شده و خارش بیش تری در سر ایجاد شود. عدم شستن به اندازه کافی نیز باعث چرب ماندن مو خواهد شد. هر دو حالت باعث بروز شوره در سر می‌شوند. شما با در نظر گرفتن فاکتورهای شخصی، فعالیت‌های روزانه و میزان چرب شدگی موها می‌توانید تعداد دفعات لازم برای شستن آن‌ها را تعیین کنید.

5اگر تعداد دفعات شستن زیاد شود، موها سالم تر خواهند ماند

افرادی که دارای موهای خشک هستند باید با آب ولرم دوش گرفته، از تماس با آب زیاد پرهیز کرده و از شامپوهایی برای موهای حساس استفاده نمایند. موهای چرب چنان چه به درستی تمیز نشوند، چربی در آن‌ها انباشته شده و سبب بروز اگزما می‌شود. فراموش نکنید که پوست سر تحت تاثیر استرس و عوامل محیطی قرار می‌گیرد.

حتما بخوانید: رشد سریع مژه در یک هفته | رشد مژه های ریخته شده

 

6بلافاصله بعد از حمام  باید موها را حالت داد

خشک کردن و حالت دهی به مو بعد از حمام امر بسیار مهمی‌ است. شانه زدن یا حالت دادن به موی خیس به طور جدی به آن آسیب می‌زند. در خشک کردن نیز باید به دقت عمل کرده و مو را با حوله خشک کرد. بعد از گرفتن آب موها با کمک حوله باید آن‌ها را توسط سشوار خشک کرد؛ سشوار باید در فاصله ۱۵ سانتی متری از مو قرار بگیرد. قبل از حالت دهی نیز باید دقت کنید که مو به میزان ۹۰٪ خشک شده باشد.

7حالت دهنده‌های مو آن را تقویت می‌کنند

ابزار و وسایلی که برای صاف کردن یا حالت دهی به مو استفاده می‌شوند به طور جدی به آن آسیب می‌زنند. اگر نیازی به استفاده از آن‌ها بود بهتر است هر از گاهی این کار انجام شود. میزان حرارت باید در درجه پایینی قرار بگیرد. در چنین حالتی اگر از سشوار استفاده کنید، آسیب کم تری به مو خواهید زد. جنس بدنه فرچه مو باید چوبی باشد. تا حد امکان کم تر از کرم‌های حالت دهنده مو استفاده کنید؛ مثلا هفته ای یک بار و آن را فقط به ساقه موها بمالید. در سرم‌های حالت دهنده نیز بهتر است تا حد امکان از نوع طبیعی آن استفاده شود.

8استفاده از اکسسوری‌های نامناسب برای بستن مو

همه ما در طول روز موهای خود را جمع می‌کنیم و با کش می‌بندیم اما کارشناسان توصیه می‌کنند که شب‌ها حتما این کار را انجام دهید و موها را بالای سر جمع کنید تا هم حالت موها دوام بیشتری داشته باشد و هم موها در طول شب گره نخورند. اما کش‌های کوچک و نازک فشار زیادی به مو وارد کرده و باعث شکستن تارهای موی شما می‌شوند در حالی که کش‌های بزرگ و پارچه‌ای با وجود این که موها را به خوبی نگه می‌دارند این فشار را خنثی می‌کنند و مانع از آسیب به موها می‌شوند. پس به تصور این که کش موی پارچه‌ای مخصوص دختربچه‌ها است با کش‌های لاستیکی و نازک به موهای خود صدمه نزنید.

 جامعه سلامت

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 28
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 93
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 135
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 3,736
  • بازدید کلی : 19,852